Taken - Del 22


Jag tog klänningen och skärpet i mina händer och gick fram till kassan för att betala. Efter jag köpt min klänning kände jag mig väldigt, trött. Helt plötsligt. Som tur var var Isabell klar med sitt shoppande, så vi sa hejdå och sen började jag att gå hem.


Alina's perspektiv:
"Jag är hemma!" Jag ropade det när jag steg in igenom dörren. "Vart har du varit?!" Jag mötte min oroliga mamma. Varför var hon så orolig? "Lugna ner dig!" Jag hann inte säga mer innan mamma avbröt mig. "Du slutade för flera timmar sen!" Åh, just det. Jag har glömt att säga till mamma att jag skulle shoppa efter skolan. "Eh, jag var med Isabell och shoppade lite bara! Varför har du inte ringt mig?" Jag hade precis tagit av mig skorna och tog fram min telefon ur min ficka. Ojdå, 7 missade samtal, av mamma. Jag kollade upp på mamma. "Jodå, jag har försökt flera gånger. Vad har du köpt då?" Mamma fick syn på min kasse från Forever21. "En klänning som jag kan ha på avslutningen!" Jag tog fram klänningen och höll den precis framför mig. "Den är ju, super fin!" Sa mamma glatt. "Jag köpte ett brunt bälte att ha runt midjan också, men det får du se sen!" Sa jag och la försiktigt ner klänningen i påsen.
 
Senare den kvällen satte jag mig framför min laptop innan jag skulle sova. Jag gick in på facebook och bläddrade igenom. Jag såg att min kompis från Sverige, Sara, hade lagt upp ett foto på Harry. Jag kunde inte slita ögonen ifrån bilden. Han är så... Så, det finns inte ord till det. Han är så söt, och hans personlighet är unik. När jag kände hur tårarna trängde sig, så klickade jag snabbt bort facebook och stängde av datorn.
 
När jag vaknade dagen därpå så var klockan 06.30, alltså så hade jag vaknat en halvtimme för tidigt. Jag tog upp min telefon, och hade fått ett sms för en minut sen. Från Stan. Då fick jag en idé.
 
- What are you doing at friday afternoon? :D skrev jag
- Hm, nothing I think! skrev han
- Then, maybe you can follow me to a beach party? :) skrev jag
- Yeah, I'd love to! :D skrev han
- It starts at 19.00! :) skrev jag
- I can't be there at that time, I can be there at 20.00.. :/ OK? skrev han
- It's okey for me, but you'll miss One Direction when they perform! ;) skrev jag
- Haha it's okey for me too, don't like them if you remember... ;) skrev han
- Oh.. Then we'll meet there! :D :D skrev jag
- Yeah we will! Can't wait! :) skrev han
 
Så, då hade jag en "dejt" att gå med på stran festen, super! Bara att han inte gillar One Direction, men det är ju inte så att det är One Directions fest eller så. Lite senare under dagen sms:ade Louis' mig.
 
- Are you coming to the beach party @ friday? Please! skrev han
- Okey, I'll be there! :D skrev jag
- Awesome! We'll take a biiig car, so we'll pick you up by 18.00! :) skrev han

Jag håller på att få ett slut på den här novellen, för jga vill börja med en ny! Fast jag ska inte bara sluta den här helt plötsligt, men jag ska försöka att skriva så få delar till, för att sedan köra på 100% på en ny novell. Hoppas det är okej!?!?
LEAVE FEEBACK please, skulle va as schysst om alla gjorde de! (:

Postat av: Isabell

Hej! Kan jag får spela huvudperson i nästa novell då? =)

Svar: Hej! Tyvärr så har jag redan planerat det mesta av novellen och skrivit en del, så tyvärr..:/Ps. Tack för alla fina kommentarer jag får av dig hela tiden. <3
odnovelleer.blogg.se

Date:2012-09-10 / Time:15:13:33
Postat av: Isabell

jättebra :) Ja, det är okej! =) Samma tjej som frågade om huvudrollen =)

Date:2012-09-10 / Time:15:15:37
Postat av: Isabell

Okej! =( Det var så lite så :)

Date:2012-09-10 / Time:18:23:17
Postat av: Wilma

Denna novell är så sjukt bra! Längtar tills nästa kapitel!! :D

Svar: Tack så mycket!!! :D :D
odnovelleer.blogg.se

Date:2012-09-10 / Time:22:07:11
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: