Taken - Del 23

- Are you coming to the beach party @ friday? Please! skrev han
- Okey, I'll be there! :D skrev jag
- Awesome! We'll take a biiig car, so we'll pick you up by 18.00! :) skrev han


Alina's perspektiv:
Nu var de torsdag morgon, alltså avslutning. Och dagen innan strandfesten. Klockan var 7, och avslutningen började vid 9. Jag började denna varma dag med en skön dusch. Sen åt jag frukost och tog det lugnt. Jag njöt av tystnaden. Mamma vaknade vid 8. "När börjar avslutningen?" Sa mamma stressat. "Vid 9!" Sa jag lugnt, i ett försök att få mamma lugn. Det blir aldrig bra när min mamma är stressad. "Okej, vi tar bilen kvart i. Annars har jag ingen chans att hinna." Sa mamma innan hon försvann in i badrummet. Jag gick sen in i mitt rum och satt på mig klänningen och skärpet. Sen borstade jag igenom håret, och gjorde lite lockar i mitt hår. Till smink tog jag bara lite mascara, läppglans och rouge. Jag studerade min spegelbild i helspegeln vi hade i hallen. "Wow, du är jätte fin." Min mamma hade kommit, och hon stod bakom mig. Jag log, för jag var själv ganska nöjd med vad jag såg i spegeln.
 
Efter avslutningen fick jag gå hem, för mamma var tvungen att åka till jobbet, men jag hade ingenting emot det. Jag stannade till på en affär för att köpa en svalkande dricka. Det var verkligen jätte varmt ute idag. Jag hade runt 10 minuter kvar nu, när jag såg 3 människor gå med varsinstor tröja med luvan uppdragen, varsin mössa och solglasögon. Det finns verkligen folk till allt, tänkte jag. Precis när jag skulle gå förbi dom lyfte ena blicken. "Hi!" En av knäppisarna viskade hej till mig. Jag såg att dom alla kollade på mig. Vad ville dom mig? "Oh, hello." Sa jag och skulle precis fortsätta när jag såg vilka knäppisarna var. Haha, det var Louis, Zayn, och Harry... "Haha, I tought it was three weirdos walking around!" Sa jag. "We're the three weirdos!" Sa Harry och log, och jag kunde inte låta bli att le. "We don't want to be recognized." Sa Zayn. "I understand." Sa jag och nickade. "Why are you having like the towns prettiest outfit?" Frågade Harry och studerade mig upp och ner. "It was graduation at my school, and I'm on my way home now." Sa jag och log. "Okey! We've to keep on moving, but we'll see you tomorrow, right?" Sa Zayn. "Yeah, you will." Sa jag och log. "Good!" Var Harry snabb med att säga. Jag log mot honom, han är så söt.
 

Oj, denna delen vart riktigt kort, men vi kör på med en till del lite senare.

Postat av: Isabell

Jättebra :) Kram! xx

Date:2012-09-11 / Time:12:10:57
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: